LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Cursuri » 10 metode prin care vă puteți ajuta clienții să facă cele mai bune achiziții | Managementul Relației cu Clienții

10 metode prin care vă puteți ajuta clienții să facă cele mai bune achiziții | Managementul Relației cu Clienții


Clienții sunt foarte diferiți, având o gamă largă de trăsături; astfel putem vorbi despre clienți analitici, care apreciază consecvența, acțiunile și rezultatele; clienții omniscienți, care se pot dovedi de multe ori îndrăzneți și clienții iritați, care de regulă sunt nerăbdători. Dacă aceste categorii de clienți reprezintă segmentul încrezător, care știe exact ce vrea, există mulți clienți care nu se încadrează în această categorie.

managementul relației cu clienții

Unii clienți ezită foarte mult când vine vorba de luarea de decizii – ei sunt clienții indeciși. Dacă am avea de-a face cu această categorie de clienți, cum am gestiona relația cu ei?

Această categorie de clienți cel mai adesea au nevoie de sprijin și asistență înainte de a putea lua o decizie în ceea ce privește achiziția. Dar cum putem face acest lucru?

Luând în considerare toate aceste diferențe comportamentale, este foarte important să cunoaștem absolut totul despre compania noastră, serviciile și produsele oferite, dar și strategia corectă pentru oferirea asistenței în procesul de achiziție. Maximizarea asistenței clienților este elementul cheie al succesului.

Chiar și așa, se pare că multe companii uită să investească în servicii de asistență a clienților, mai ales când vorbim de achiziții. Poate această atitudine vine datorită reținerii de a fi prea insistent – care în majoritatea cazurilor îndepărtează clienții. Indiferent de motiv, există metode de a ajuta clienții fără a cădea într-o extremă sau alta.

e-commerce

Iată o listă cu 10 idei prin care vă puteți ajuta sprijini clienții:

1. Atragerea de clienți

Cum poți atrage clienți? În primul rând trebuie să fii conștient de caracteristicile și calitatea produselor și serviciilor oferite. Dacă oamenii văd că ești stăpân pe toate aceste informații, vor căpăta încredere în tine. Este foarte important să construiești o relație mai întâi de toate. O metodă sigură de a atrage noi clienți este aceea de a-i informa despre cele mai bune oferte sau promoții disponibile.

2. Informează-i

Asigură-te că clienții sunt ținuți la curent în permanență cu ultimele noutăți din cadrul companiei. Trimite-le regulat cele mai noi oferte și promoții dar și alte informații despre care ar putea fi interesați. Deși există clienți care sunt mereu informați și țin cont de evoluția produselor și serviciilor, există și clienți care pierd șirul evenimentelor, așadar cel mai sigur este să fie mereu informați. Amintește-ți, oferirea de actualizări clienților va afecta pozitiv atenția lor îndreptată spre achiziții. Unii clienți cumpără anumite brand-uri doar pentru că sunt foarte bine informați.

3. Prinde momentul potrivit

În afara faptului de a te asigură că îți menții clienții mereu informați, mereu trebuie să ții cont de timp – să știi când este cel mai potrivit moment. Informează-ți clienții asupra produselor tale, dar nu exagera. Dacă clienții au o anumită nevoie sau pur și simplu întreabă despre anumite specificații, ascultă-i și oferă-le soluția de care au nevoie, cu răbdare.

4. Furnizează descrieri calitative și fiabile ale produselor

Etichetarea corectă a produselor va evidenția principalele caracteristici ale acestuia. Un produs etichetat clar și corect va atrage atenția clientului, făcându-l să fie mai interesat de acesta, dorind ca ulterior să-l achiziționeze. În afara textelor, poți alege să folosești un mesaj vizual corespunzător.

5. Claritate

Asigură-te ca  nu există nicio confuzie privind informațiile despre produsele și serviciile tale, mai ales când vine vorba de prețuri.

6. Întreabă-i ce își doresc

Anumite companii nu agreează această strategie, întrucât este uneori asociată cu vânzarea agresivă. Însă unii specialiști sunt de părere că o astfel de abordare poate fi o metodă foarte eficientă de a ajuta clienții de a decide ce anume doresc.

7. Oferă sfaturi de specialitate, bazate pe ce își doresc sau au nevoie

După ce discuți și afli de ce anume are nevoie clientul tău, este timpul să le oferi sfaturi de specialitate. Amintește-ți să eviți vânzarea agresivă! Fii prietenos și spune-le beneficiile pe care le vor avea în urma utilizării unui anumit produs.

8. Oferă-le flyere, broșuri sau alte materiale

Chiar dacă clientul nu va face achiziții imediat, asigură-te că va lua ceva cu el acasă – un material imprimat. Oferirea de broșuri și flyere este o metodă eficientă de a le permite clienților să îți studieze produsele și serviciile și de a te recomanda.

9. Ține-i aproape!

Acest lucru nu înseamnă că trebuie să îți deranjezi clienții de fiecare dată când ai oportunitatea. În schimb, asigură-te că le trimiți din când în când un e-mail cu ultimele produse și oferte apărute. Acest lucru îi transmite clientului că  nu a fost uitat.

10. Facilitează procesul de achiziție

Asigură-te mereu că ghidezi clientul. Fii sigur că procesul de achiziție este simplificat și lipsit de bătăi de cap pentru client. Dacă clientul își poate procura produsele de care are nevoie simplu și rapid, cu siguranță va reveni.

Nu în ultimul rând, informează-ți clienții că pot avea acces la asistență post-cumpărare, astfel încât pot rămâne în contact cu compania dacă întâmpină anumite probleme în viitor.

Află cum poți duce performanța serviciului de relații clienți la următorul nivel, participând la cursul nostru de certificare profesională special creat pentru acest domeniu! Află mai multe despre curs aici.

Sursă imagini:

Sursă articol: Performance Magazine

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI