LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Măsurarea Performanței » Bonusurile de performanță și importanța lor

Bonusurile de performanță și importanța lor


Bonus de performanta

Un plan de bonusare adecvat, robust şi corect reprezintă una dintre cele mai bune metode de a motiva angajaţii cu performanţă ridicată. Acest lucru presupune conectarea performanţelor cu recompensarea angajaţilor şi stabilirea unor ţinte adecvate.

Bonusurile în funcţie de ţintă nu numai că recompensează şi îmbunătăţesc performanţa angajaţilor, dar sunt şi o componentă esenţială a sistemului de control şi gestiune, conform unui studiu efectuat în 2014 de Indiejikian, Matejika, Merchant şi Van der Stede.

Bonusurile în funcţie de ţinte reprezintă un subiect delicat deoarece presupune identificarea unor criterii în baza cărora performanţa să fie evaluată şi convertită în stimulente potrivite. Ţinând cont de dificultatea sarcinilor şi de structurile ierarhice din cadrul unei companii, în stabilirea unui plan de bonusare trebuie să se ia în considerare un număr extins de variabile. Totuşi, un aspect ce trebuie să rămână constant, este că, o dată stabilite, criteriile de recompensare trebuie respectate, iar bonusurile de performanță trebuie distribuite în cadrul organizaţiei după cum a fost stabilit. Nerespectarea acestora se poate dovedi dăunătoare pentru performanţa individuală, dar şi a organizaţiei per ansamblu, deoarece efectele stimulentelor financiare, mai ales aşteptările legate de bonusurile meritate, îi determină pe angajaţi să investească mai mult în anumite sarcini. Conform studiului din 2012 al lui Kleinsorge şi Rinkenauer, unul dintre efectele negative majore cauzate de acest fapt este toleranţa scăzută faţă de neprimirea stimulentelor şi inconsecvenţa planurilor de bonusare.

Când vine vorba de dezbaterea aşteptărilor neîmplinite în materie de bonusuri şi eventualele reacţii comportamentale ale angajatilor, acestea variază de la dezavantaje mici, care pot apărea sub forma unor scăderi uşoare de motivaţie şi de implicare, la procese care pot afecta imaginea companiei, după cum a fost şi cazul celor de la IBM în 2013.

În 2013, Fiona White, director executiv de vânzări la IBM, a decis să dea compania în judecată, susţinând că bonusul în valoare de $534,000 de dolari oferit de companie este mai mic decât cel care i se cuvenea conform planului de bonusare. Acesta era cu aproape jumătate de milion de dolari mai puţin decât era prevăzut în grila de bonusare. Deoarece a atins o cifră de vânzări de 9.1 miloane de dolari, doamna White depăşise cu mult cota de 900.000 de dolari ce a fost stabilită, fapt care, potrivit estimărilor ei, a plasat-o în jurul cifrei de 1 milion de dolari a planului de bonusare. Inconsecvenţele dintre planul de bonusare, aşteptările de remunerare şi oferta celor de la IBM au determinat-o pe doamna White să acţioneze în instanţă, invocând „o încălcare a planului de stimulente” după cum a declarat Anna Forsyth, avocatul doamnei White.

Acest caz este o dovadă a importanţei creării unui sistem de bonusare just, care să permită bonusurilor în funcţie de ţinte să fie aplicate consecvent, după cum au fost stabilite şi comunicate angajaţilor companiei. Beneficiile în urma unui astfel de sistem bine pus la punct au ramificaţii în managementul talentelor, performanţa individuală şi, inevitabil, performanţa organizaţiei per ansamblu.

Referinţe:

Sursă imagine:
http://pixabay.com/en/dollar-money-finance-dollars-163473/

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI