LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Noutăți » Bune practici în crearea unui infografic

Bune practici în crearea unui infografic


Infografic

Oamenii se bazează mult pe vizualizare, fapt care permite o mai bună înțelegere a informațiilor. În cazul managerilor, de exemplu, o bună vizualizare a datelor permite luarea de decizii mai inteligente și într-un interval de timp mult mai scurt. Dacă ne întoarcem cu mii de ani în urmă, vom observa faptul că și omul preistoric apela la reprezentări vizuale pentru a marca trecerea timpului, evenimente importante din viața sa și alte tipuri de activități.

Odată cu trecerea timpului, civilizațiile au creat hieroglife și alte simboluri precum literele și cifrele pentru a structura și facilita procesul de comunicare. Unele reprezentări vizuale ajută chiar și la depășirea diferențelor culturale. De exemplu, acestea sunt de ajutor călătorilor, indiferent de continent, pentru a repera locuri precum farmaciile, spitalele, toaletele etc.

Un infografic (sau infografie) este o reprezentare vizuală a datelor sau informațiilor utilizând grafice, diagrame, culori și alte elemente vizuale. Acestea pot fi extrem de utile, însă doar atunci când informația ce se dorește a fi transmisă este bine reprezentată. În prezent, ne confruntăm cu o cantitate enormă de informații, iar oamenii doresc să transmită cât mai multe informații, în cel mai scurt timp și cât mai concis posibil.

În crearea unui infografic, trebuie să se țină cont de anumite indicații și recomandări privind structura, forma, conținutul, paleta de culori și elementele vizuale ce pot fi utilizate. Aceste indicații ce ajută persoanele care apelează la o astfel reprezentare vizuală să transmită mai bine informația dorită și permite publicului țintă să înțeleagă mult mai bine informația transmisă.

În continuare sunt prezentate câteva recomandări și principii care ar trebui luate în considerarea în crearea unei infografii:

Respectarea caracterului vizual
Prima, și cea mai importantă regulă, în realizarea unui infografic este reprezentarea cât mai vizuală a datelor și nu prezentarea lor sub formă de text. Vizualizarea stă la baza oricărui infografic de calitate. Indiferent dacă informațiile au fost colectate sau primite, persoana care realizează infograficul trebuie să le transpună sub o formă vizuală cât mai atractivă si coerentă.

Simplificarea
Un infografic este excelent pentru a explica idei complexe, aducându-le la o formă cât mai simplă și ușor de înțeles. Reprezentările vizuale trebuie să ilustreze tendințe și să demonstreze relația care există între informații utilizând elemente vizuale ușor de înțeles. De asemenea, cum am mai menționat anterior, acestea trebuie să ajute la depășirea diferențelor culturale, fiind ușor de identificat și de înțeles de către toată lumea, indiferent de cultură. Totodată, orice elemente care nu contribuie în mod direct la transmiterea informației trebuie eliminate.

Dispunerea logică a informației
Deoarece, de exemplu, în lumea arabă scrierea este dispusă de la dreapta spre stânga, un infografic ar trebui să respecte fluxul logic al informației, întrucât nu reprezintă informații și elemente grafice dispuse aleatoriu pe o bucată de hârtie. Din contră, crearea unui infografic este un proces narativ care apelează la interpretare și reprezentare pentru a dezvolta și reda o idee. Un proces eficient de realizare a unui infografic trebuie să se concentreze în primul rând asupra elementelor vizuale și a structurii, și nu pe text, pentru a reda informația și transmite mesajul. Elementele vizuale utilizate într-un infografic nu trebuie să aibă un rol decorativ. Ele trebuie să comunice aspecte esențiale pentru transmiterea mesajului global. Astfel, trebuie să se aloce destul de mult timp creării și analizării elementelor vizuale pentru a se asigura că acestea transmit în mod corect mesajul către publicul țintă.

Păstrarea conciziei
Cantitatea informației selectate pentru a fi ilustrată nu trebuie să influențeze dimensiunile infograficului. Un infografic eficient nu trebuie să fie mai mare decât echivalentul a 1-2 pagini. Între elementele unui infografic bine realizat trebuie să existe o relație. Nu în ultimul rând, infograficul trebuie să aibă un titlu clar și sugestiv, în concordanță cu scopul său.

Pentru a descărca gratuit infograficul Indicatori Cheie de Performanță înregistrați-vă pe platforma noastră IndicatoriDePerformantă.ro și accesați linkul următor:

http://www.indicatorideperformanta.ro/premium/rapoarte/infografic-indicatori-cheie-de-performan–57.html

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI