LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Managementul Performanței » Ce este sistemul de management al performanței?

Ce este sistemul de management al performanței?


Sistemul de managementul performantei

Sistemele de management al performanței sunt adesea asociate cu nevoia de a controla și a sancționa performanța slabă înregistrată în raport cu rezultatele așteptate. În ciuda percepției generale a angajaților privind acest aspect, sistemele de management al performanței au funcții complet diferite. Acestea au rolul:

  • De a facilita procesul de implementarea a strategiei;
  • De a asigura alinierea resurselor și a activităților;
  • De a se concentra asupra aspectelor care au o importanță majoră pentru organizație;
  • De a măsura performanța;
  • De a oferi feedback și oportunități de dezvoltare.

Planificarea unui sistem de management al performanței ajută personalul de conducere să înțeleagă mai bine instrumentele pe care le utilizează, precum și modul în care aceste instrumente interacționează între ele, respectiv care este dinamica sistemului.

Principalele instrumente
În imaginea de mai jos este reprezentat un sistem de management al performanței, model dezvoltat de către Acumen Integrat.

Sistemul de managementul performantei

O primă condiție pentru implementarea unui sistem de management al performanței este clarificarea strategiei prin analizarea stării actuale a organizației și a mediului extern acesteia. Mandatul reprezintă validarea venită din partea managementului de top pentru a susține procesul de implementare. Planul strategic trebuie să fie transpus în obiective pe termen scurt și lung clare și realizabile.

Dintre componentele sistemului de management, Starea Dorită de Evoluție comunică direcția de dezvoltarea a organizației pentru următorii 3-5 ani, indicând în mod clar nivelul rezultatelor dorite. Harta Strategiei este instrumentul care transpune strategia adoptată în acțiuni, indicând obiectivele și interrelațiile dintre acestea. Aceste obiective sunt prezentate în detaliu prin intermediul Scorecardului de performanță. Într-un Scorecard, fiecărui obiectiv îi este atribuit cel puțin un indicator cheie de performanță (KPI).

Portofoliul de Inițiative este cel care ține evidența tuturor proiectelor unei organizații și trebuie aliniat la Starea Dorită de Evoluție, deoarece aceste două instrumentele reprezintă mijloacele care fac posibilă urmărirea strategiei. Inițiativele trebuie să fie aprobate doar în momentul în care acestea sprijină planul strategic al organizației.

Dashboardul de performanță oferă vizibilitate asupra operațiunilor zilnice și ajută personalul decizional să întreprindă în timp util acțiunile ce se impun la nivel de departament.

La nivel de angajat, fiecare plan individual de performanță contribuie la atingerea strategiei organizaționale. Planul individual de performanță include Scorecardul individual, cadrul de competențe și cadrul de comportamente.

Principalele procese
Cele mai importante procese care au loc în cadrul unui sistem de management al performanței sunt:

  • Selecția și stabilirea indicatorilor cheie de performanță;
  • Măsurarea indicatorilor cheie de performanță;
  • Colectarea datelor pentru indicatorii cheie de performanță;
  • Raportarea indicatorilor cheie de performanță.

De asemenea, în cadrul sistemului de managementul performanței are loc un interschimb permanent de informații care oferă toate datele necesare pentru ca sistemul să se adapteze la schimbări și să funcționeze corespunzător. Astfel, oferirea de informații facilitează și procesul de învățare.

Guvernanță
Sistemul de management al performanței ar trebui implementat și gestionat de către un departament dedicat exclusiv strategiei sau performanței. Indiferent dacă acesta este format dintr-o echipă sau dintr-o singură persoană, este foarte important să se asigure că există cineva care să răspundă de sistemul de management. Responsabilitățile unui arhitect de performanță sau a unui manager de strategie sunt:

  • Coordonarea proiectului de implementare a indicatorilor cheie de performanță;
  • Stabilirea cadrului și a instrumentelor utilizate;
  • Organizarea de sesiuni de pregătire și de informare a tuturor părților implicate, precum responsabilii de indicatorii de performanță sau custozii de date, pentru a înțelege mai bine sistemul de management al performanței;
  • Oferirea de sprijin responsabililor și custozilor de date;
  • Organizarea întâlnirilor de evaluare a performanței organizaționale;
  • Menținerea la zi a sistemului de management al performanței;
  • Planificarea și revizia strategiei;

Scopul principal al sistemului de management al performanței nu este să exercite un control asupra activității, ci să ofere un cadru pentru implementarea strategiei, măsurarea evoluției și îmbunătățirea performanței.

Referințe

Sursa imaginii

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI