LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Performanța individuală » Concentrare. Echilibru. Performanță

Concentrare. Echilibru. Performanță


Performanta

Nu este niciun secret că îmbunătățirea capacitații de concentrare aduce după ea o serie de beneficii. Pe lângă beneficiile legate de sănătate, cum ar fi reducerea nivelului de anxietate, a simptomelor de depresie, antrenarea și îmbunătățirea capacitații de concentrare se poate reflecta în calitatea vieții în general, pe lângă îmbunătățirea parametrilor de performanță.

Exista diferite metode de îmbunătățire a puterii de concentrare, de la cele extrase din filozofii și tehnici antice până la exerciții moderne, însă toate au aceeași consecință, îmbunătățirea performanței. De exemplu, un exercițiu simplu și eficient este acela de a regla propria respirație. Beneficiile acestor practici constau în faptul că oferă rezultate instante, nu necesita foarte mult timp și sunt ușor de măsurat, astfel încât îmbunătățirea poate fi monitorizată. De exemplu, dacă intenționezi să îți crești abilitatea de concentrare, poți măsura timpul necesar parcurgerii unui astfel de exercițiu. Aici scopul este de a crește perioada de timp a exercițiului, pentru a putea sta concentrat pe perioade lungi de timp.

Poate este ceva intuitiv în a crede că este o pierdere timp dacă aloci câteva momente pe zi acestor tipuri de exerciții, dar conform studiilor efectuate de Baer în 2009 și Grabovac, Lau and Willet în 2011, ne este dovedit contrariul.

Conform explicațiilor oferite de autori precum Coffey, Hartman și Frederikson, mecanismul funcționează astfel: concentrarea, în esență, se referă la direcționarea resurselor și atenției asupra unui singur stimul. Acest lucru se întâmplă spontan sau voluntar. Abilitatea de a te concentra în mod voluntar se poate antrena. O respirație corectă ajută persoana care meditează să se echilibreze emoțional și oferă claritate asupra gestionarii experiențelor interioare. De aici, utilitatea practicării acestor metode la locul de muncă.

Natura convenabilă a exercițiilor de concentrare le face a fi un instrument ușor de folosit și de aplicat în orice context, chiar și la locul de muncă, unde nivelurile de stres devin foarte ridicate, afectând puterea de concentrare.

Exercițiul de respirație este doar un simplu exemplu de astfel de exerciții, ușor de aplicat, care ne ajută să îmbunătățim capacitatea de concentrare și să ne detașăm pentru a pune accentul pe sarcina dorită. De la meditație, la sport și jocuri, în ziua de azi, îmbunătățirea personală și profesională au devenit pur și simplu un lucru de alegere și de preferință.

Referințe:

Sursa imaginii:
http://pixabay.com/en/stone-zen-white-spa-rock-316227/

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI