LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Evenimente » Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 1: Benchmarking – un element cheie în management

Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 1: Benchmarking – un element cheie în management


Modul I CMPRO 2014

Tema benchmarking-ului, a fost prezentată de către Andrada-Iulia Ghețe, Senior Benchmarking Specialist pentru The KPI Institute, în cadrul primului Modul al Conferinței Managementul Performanței, dedicat Managementului performanței la nivel strategic.

Prezentarea „Benchmarking: un element cheie în management” s-a axat pe următoarele subiecte:

  • Conceptul de benchmarking;
  • Bazele benchmarking-ului, dezvoltat în mai multe etape;
  • Procesul de benchmarking;
  • Bune practici de benchmarking.

Benchmarking-ul este, în esență, un proces de comparare, însă de comparare a acelor aspecte sau elemente care pot fi comparate. În mediul organizațional benchmarking-ul ajută companiile să vadă unde se situează în raport cu concurența. Scopul acestui proces este totodată să identifice cele mai bune practici ale unei industrii sau ale unui domeniu de activitate, facilitând introducerea acestora într-o organizație în vederea îmbunătățirii performanței.

Cum abordăm procesul de benchmarking?
Procesul de benchmarking implică mai multe etape distincte. Aceste etape sunt prezentate mai jos, după cum au fost detaliate în cadrul conferinței:

  • Etapa pregătitoare – definirea scopului proiectului de benchmarking și stabilirea partenerului de benchmarking, respectiv a echipei care se va ocupa de proiect;
  • Etapa de colectare și comparare a datelor (care constituie benchmarking-ul cantitativ) – această etapă este esențială pentru determinarea performanței datelor colectate, dar și pentru analizarea și evaluarea lor cu scopul de a determina cele mai bune realizări în aria în care se efectuează evaluarea comparativă;
  • Etapa de analiză a datelor colectate (care constituie benchmarking-ul calitativ) – implică analiza procesului sau a strategiei abordate;
  • Etapa de îmbunătățire și implementare a procesului de benchmarking – implică elaborarea măsurilor și a metodologiei de îmbunătățire, punerea în aplicare a acestora, respectiv monitorizarea și controlul modului în care rezultatele evoluează.

În cadrul prezentării, s-au abordat o serie de bune practici, care au reprezentat rețeta succesului în unele companii cu performanță de top. Pentru ca participanții să aibă o imagine de ansamblu cât mai clară asupra acestui concept și asupra procesului de evaluare comparativă, care nu a fost abordat de foarte multe organizații din România, au fost expuse câteva exemple relevante la nivel internațional din industria auto, industria aviatică și IT.

Drept concluzie, se poate afirma faptul că un studiu de benchmarking are avantajul că poate ajuta o organizație în:

  • Înțelegerea competitivității organizațiilor comparate;
  • Stabilirea unui punct de pornire pentru îmbunătățirea sistemului performanței;
  • Monitorizarea performanței organizaționale.

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI