LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Evenimente » Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 1: Instrumente utilizate în planificarea strategică

Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 1: Instrumente utilizate în planificarea strategică


Modul I CMPRO 2014

Primul modul din cadrul Conferinței Managementul Performanței în România 2014, dedicat performanței la nivel strategic, a fost încheiat de prezentarea susținută de către Raluca Vintilă, Instructional Design & E-Learning Coordinator al organizației The KPI Institute.

Prezentarea acesteia, intitulată „Instrumente utilizate în planificarea strategică ”, a abordat tema planificării strategice și a instrumentelor utilizate în procesul de planificare strategică. Principalele instrumente discutate au fost:

  • Analiza PESTEL – care abordează factorii cheie (politic, economic, social, tehnologic, mediu, legal) ce pot avea un impact asupra unei organizații și pe care aceasta nu poate, de regulă, să îi controleze;
  • Analiza SWOT – care se concentrează asupra identificării punctelor forte, punctelor slabe, oportunităților și amenințărilor;
  • Cele cinci forțe ale lui Porter (Porter’s Five Forces) – care are la bază cele cinci forțe ce modelează competiția industriei (rivalitatea competitivă, puterea clienților, puterea furnizorilor, noii competitori de pe piață, respectiv substitutele de servicii și produse) și analizează natura relațiilor dintre aceste forțe, identificând totodată intensitatea competitivă și atractivitatea unei piețe.

Scopul planificării strategice
Planificarea strategică ajută organizația să știe direcția în care trebuie să meargă pentru a ajunge în punctul în care aceasta și-a propus să ajungă. Astfel, o planificare strategică clară și bine definită este esențială pentru:

  • A seta prioritățile organizației;
  • A concentra resursele și energia avută la dispoziție asupra acelor operațiuni care generează cea mai mare valoare pentru organizație;
  • A ajuta organizația să răspundă într-un timp optim schimbări și la dinamica mediului;
  • A stabili direcția pe termen lung a companiei, respectiv obiectivele și acțiunile de întreprins în vederea atingerii acestor obiective.

Prezentarea a avut o parte aplicată, cele trei instrumente de planificare strategică fiind aplicate asupra unor exemple concrete de companii din mediul de afaceri pentru ca participanții să înțeleagă prin puterea exemplului conceptele expuse și să vizualizeze rezultatele.

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI