LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Evenimente » Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 1: Transformarea organizațională și generațiile

Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 1: Transformarea organizațională și generațiile


Modul I CMPRO 2014

Prezentarea „ Transformarea organizațională și generațiile ”, susținută de către Radu Gîju, Head of Operations în cadrul companiei AtoS, a fost cea care a deschis Modulul I al Conferinței Managementul Performanței în România 2014, dedicat Managementului Performanței la nivel strategic.

În expunerea sa, Radu Gîju, a făcut o analiză a transformărilor organizaționale și a adoptării unor metode de comunicare sau învățare în funcție de specificul publicului țintă (generațiilor din care angajații fac parte), pornind de la propria experiență organizațională privind managementul strategic.

Tratând tema schimbării în cadrul organizațiilor, această prezentare a subliniat câteva aspecte esențiale și de luat în considerare în momentul în care se dorește adoptarea unui proces de schimbare:

  • Schimbarea poate fi grea;
  • Schimbarea implică efort și costuri;
  • Schimbarea ia timp;
  • Schimbarea nu trebuie să fie făcută numai de dragul de a fi făcută, însă dacă
  • Schimbarea nu este făcută, organizațiile pot pierde teren în fața evoluției.

Astfel, procesul schimbării este imposibil de evitat, în special dacă se iau în calcul inovațiile și viteza cu care acestea apar. El trebuie însă abordat într-un mod structurat (prin comunicare, învățare, dezvoltare) și adaptat fiecărei generații.

Generațiile și comunicarea
Conform teoriei generațiilor, prezentate pe scurt în cadrul acestei expuneri, fiecare generație (Generația X, Generația Y, Generația Z) are caracteristicile sale, iar pentru a comunica eficient schimbarea, strategia de comunicare trebuie să fie adaptată ținând cont de aceste caracteristici.

Mediul sau contextul general în care reprezentanții fiecărei generații au crescut le-a conturat modul de gândire. Astfel, având în vedere atât acest aspect, cât și viteza inovațiilor, pentru Generația X telefoanele reprezintă principalul mijloc de comunicare, reprezentanții Generației Y preferă rețelele sociale și nu manifestă interes prea mare pentru documentele formale, în timp ce în cazul reprezentanților Generației Z, tehnologia este complet integrată în viața lor.

Generațiile și feedbackul
Pe lângă comunicare, și adaptarea strategiei de comunicare la specificul fiecărei generații, un alt factor important pentru schimbare este feedbackul. Acesta, la rândul său, diferă de la generație la generație:

  • Generația X – preferă un feedback informal; reprezentanții acestei generații au îndatoriri variate, iar libertatea de a le împlini constituie pentru aceștia un factor important la locul de muncă;
  • Generația Y – pentru aceasta este important feedbackul constant, deoarece trebuie să știe tot timpul cum performează; în cazul acestei generații este de asemenea important ca accentul să fie pus pe rezultatele pozitive;
  • Generația Z – pentru reprezentanții acestei generații este esențial ca tehnologia să fie integrată în procesul de feedback; altfel, comunicarea este foarte dificilă.

Generațiile și respectul
În ceea ce privește respectul, și modul în care fiecare generație vede respectul, lucrurile sunt și în acest caz complet diferite de la generație la generație. Astfel:

  • Generația X – se ghidează după deviza „respect pentru decizia pe care o iau”; reprezentanții acestei generații sunt cei aflați în postura de a decide tranziția spre noi metode de lucru;
  • Generația Y – pentru această generație respectul acordat ideilor propuse de ei este esențial;
  • Generația Z – în cazul acesteia respectul pentru sugestiile lor, care trebuie să fie recunoscute, este important; sugestiile de îmbunătățire propuse de reprezentanții Generației Z sunt complexe și vin din mai multe surse, dat fiind faptul că au capacitatea să acceseze un volum mai mare de informații într-un timp scurt.

Concluzia ce poate fi subliniată pe baza acestei expuneri este faptul că schimbarea este inevitabilă, mai ales în contextul evoluției și vitezei cu care inovațiile survin în momentul actual. În procesul de implementare a schimbării însă, trebuie să se aibă în vedere caracteristicile fiecărei generații asupra căreia această schimbare se răsfrânge, respectiv nevoile fiecăreia în ceea ce privește procesul învățării și cel al comunicării.

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI