LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Evenimente » Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 2: Dezvoltarea și simularea unui sistem de bonusare

Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 2: Dezvoltarea și simularea unui sistem de bonusare


Modul III CMPRO 2014

Conferința Managementul Performanței 2014 anunță prezentarea doamnei Elena Itu, Manager Resurse Umane al companiei FAN Courier, „Dezvoltarea și simularea unui sistem de bonusare” a deschis cel de-al treilea, și ultimul, modul din cadrul ediției a IV-a a Conferinței Managementul Performanței, gândit să ofere informații în ceea ce privește Managementul Performanței la nivel individual.

Această prezentare pe tema dezvoltării unui sistem de bonusare eficient în cadrul organizațiilor a atins următoarele puncte:

  • Definirea sistemului de bonusare;
  • Etapele de parcurs în dezvoltarea unui sistem de bonusare;
  • Stabilirea de indicatori de performanță în funcție de aria de activitate, poziția ocupată în cadrul organizației și specificul activităților desfășurate în conformitate cu poziția ocupată;
  • Beneficiile sistemului de bonusare.

Prin raportarea la experiența din cadrul propriei organizații, doamna Itu a discutat complexitatea procesului de dezvoltare a unui sistem de bonusare pentru angajați al cărui scop este, în general, să conducă la înregistrarea unei performanțe înalte și la o îmbunătățire în toate cele patru dimensiuni ale activității unei organizații, conform Balanced Scorecard-ului, și anume: financiară, procese interne, dezvoltare și clienți.

Pași de urmat în dezvoltarea sistemului de bonusare
În continuare sunt ilustrați patru pași care se impun a fi parcurși în procesul de dezvoltare a unui sistem de bonusare a angajaților, menit să alinieze strategia companiei la viziunea stabilită de către personalul cu putere de decizie:

  • Stabilirea Indicatorilor Cheie de Performanță care vor face obiectul evaluării;
  • Implicarea directă a managerilor în proiectul de dezvoltare a sistemului de bonusare;
  • Implementarea metodologiei de evaluare și raportarea rezultatelor înregistrate;
  • Identificarea și implementarea unei aplicații în vederea valorificării și utilizării datelor obținute.

Beneficiile implementării unui sistem de bonusare
Luând în considerare ideile exprimate în timpul prezentării, se poate afirma că un sistem de bonusare bine definit și structurat are următoarele beneficii:

  • Oferă angajaților accesul la informațiile necesare pentru propria lor dezvoltare profesională, în special, prin oferirea de feedback corect privind performanța și acțiunile de întreprins în vederea îmbunătățirii acesteia;
  • Facilitează un comportament individual și organizațional, respectiv modul în care organizația privește rezultatele și care sunt așteptările acesteia de la fiecare angajat;
  • Ajută la îmbunătățirea activității, procedurilor și organizarea muncii;
  • Oferă sprijin procesului de planificare la nivel managerial;
  • Constituie un element de bază a sistemului de recompensare și salarizare;
  • Aliniază și corelează performanțele înregistrate la nivel individual cu performanța înregistrată la nivel organizațional;
  • Identifică nevoile de pregătire și dezvoltare a personalului;
  • Îmbunătățește relația și comunicarea dintre manager și subordonat.

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI