LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Evenimente » Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 2: Motivarea personalului

Conferința Managementul Performanței 2014, Ziua 2: Motivarea personalului


Modul II CMPRO 2014

O temă de referință pentru Managementul Performanței la nivel individual, abordată în Modulul III al Conferinței Managementul Performanței în România, ediția a patra, a fost motivarea personalului. Acest subiect a fost tratat de către Mihaela Nedelcu, Generalist Resurse Umane al companiei Optaros, în prezentarea sa intitulată sugestiv „Motivarea personalului ca element cheie în performanță”.

Aspectele majore tratate în această prezentare de către Mihaela Nedelcu au fost:

  • Implicarea angajaților și importanța acesteia – cu accentul pus asupra modului în care implicarea se manifestă în rândul personalului unei organizații;
  • Modalitățile de măsurare a implicării;
  • Diferența dintre Employee Net Promoter System și Net Promoter Score;
  • Modalitățile de implicare a angajaților – cu referire la valorile ce țin de implicarea personalului în cadrul Optaros.

Cum identificăm implicarea personalului?
Pentru a motiva personalul și pentru a-l determina să se implice, trebuie să identificăm vectorii care ne indică prezența sau absența acesteia. Conform modelului AON Hewitt, concept dezvoltat pentru a studia implicarea angajaților, și expus în cadrul acestei prezentări, implicarea angajaților este semnalată de factori precum:

  • Grad mai ridicat de satisfacție al clienților;
  • Fluctuație mai mică a personalului;
  • Mai puține accidente;
  • Incidență mai mică de înșelăciune și furt;
  • Mai multă creativitate;
  • Mai puțin absenteism;
  • Productivitate ridicată;
  • Profitabilitate ridicată.

E demonstrat că oamenii nu vin la muncă  doar pentru bani. Ei au mai multe nevoi şi asteptări pe care vor să şi le îndeplinească la locul de muncă, precum: dezvolatarea profesională, apartenenţa la un grup, aprecierea etc. Banii trebuie să le asigure o viaţă decentă dar pentru perfomanţă trebuie să fie motivaţi conform aşteptărilor lor.

Peste 30% din bugetul oricărei organizaţii se cheltuieşte pe salarii şi bonusuri iar banii nu fac decât să-i aducă pe oameni la serviciu în fiecare zi, dar nu-i fac să şi muncească. Ceea ce îi determină pe oameni să munceasca, cu adevarat, este motivaţia, iar aceasta prezintă două tipuri majore de acţiune asupra resurselor: financiar şi non-financiar.

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI