LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Cursuri » Cursuri Deschise » Managementul Performanţei în Aprovizionare-Logistică

Managementul Performanţei în Aprovizionare-Logistică

Performanta-Logistica1 Performanta-Logistica2 Performanta-Logistica3 Performanta-Logistica4 Performanta-Logistica5

INTRODUCEREIntroducere curs

Managementul și măsurarea performanței în aprovizionare-logistică realizează premisele consolidării unor competențe care pot asigura un avantaj competitiv. Trecerea de la abordarea tradițională, axată pe măsurare pentru control la abordarea emergentă, bazată pe măsurare pentru îmbunătățire și angajament reprezintă trecerea de la evaluarea și controlul acțiunilor la managementul performanței.

În majoritatea companiilor se utilizează ca instrumente Indicatorii de Performanță specifici activității de logistică și un dashboard al departamentului care însumează principalii indicatori și oferă imaginea de ansamblu. în funcție de tipul companiei, se pune accent pe componenta cost sau timp, în funcție de avantajul competitiv pe care îl oferă. Cursul este structurat ca un program interactiv care se desfășoară pe parcursul a două zile.

BENEFICIIGo Top Button

  • Înțelegerea proceselor de managementul performanței în departamentul de Aprovizionare-Logistică;
  • Înțelegerea abordării problemelor întâmpinate în departamentul de Aprovizionare-Logistică;
  • Setarea obiectivelor și a indicatorilor de performanță corespunzători departamentului;
  • Stabilirea zonelor cu rezultate cheie și cunoaștearea monitorizării rezultatelor departamentului;
  • Identificarea modalităților de a planifica, de a calcula fluxuri diferite și de a lucra strategic;
  • Recunoașterea resurselor, stabilirea zonelor cu rezultate cheie și monitorizarea rezultatelor departamentului;
  • Exersarea implementării unui sistem de management al performanței și crearea unui scorecard și dashboard specifice departamentului de Aprovizionare-Logistică.

Obiective de învățare
La finalul cursului veți putea să:

  • Analizați managementul performanței la nivel strategic, operațional și individual;
  • Dezvoltați un sistem de management al performanței în departamentul Aprovizionare-Logistică;
  • Monitorizați performanța în departamentul de Aprovizionare-Logistică și să stabiliți inițiative de îmbunătățire;
  • Folosiți KPIs ca instrument de măsurare a performanței;
  • Utilizați Dashboard pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică ca instrument esențial al managementului performanței operaționale în cadrul organizației;

AGENDĂGo to top button

Agenda1

Ziua 1:Indicatori de performanță, Scorecard și Dashboard

Introducere – Provocări și aspecte cheie ale departamentului de Aprovizionare – Logistică
Mind Mapping: Provocări majore în activitățile departamentului de Aprovizionare – Logistică (brainstorming)

  • Așteptări în raport cu provocările din practică;
  • Rolul și funcțiile activităţii de achiziții;
  • Poziționarea în cadrul organizaţiilor;
  • Proactivitatea în achiziții.

Discuție: Clarificarea obiectului achizițiilor – nevoi, servicii și bunuri

Indicatorii Cheie de Performanță (KPIs) pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică

  • KPIs – instrumente de măsurare a performanței;
  • Definirea și importanța indicatorilor cheie de performanță;
  • Criterii de selecție a indicatorilor cheie de performanță;
  • Identificarea și utilizarea indicatorilor cheie de performanță.

Exercițiu de grup: Documentarea KPI pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică

Dezvoltarea unui sistem de management al performanței în departamentul de Aprovizionare – Logistică
Exercițiu: Definirea unui set de indicatori de performanță pentru activitatea de logistică

  • Monitorizarea și evaluarea activităţii logistice folosind indicatori cheie de performanță;
  • Dashboard pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică – instrument esențial al managementului performanței operaționale în cadrul organizației;
  • Scorecard pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică – componenta esențiala a sistemului de management al performanței în departamentul de Aprovizionare-Logistică.

Sfaturi pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică folosind KPIs
Exercițiu de grup: Dezvoltarea unui catalog de KPIs pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică: Selecția, documentarea și comunicarea indicatorilor de performanță

  • Folosirea în practică a template-urilor principale pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică.
Agenda2

Ziua 2: Managementul performanței lanțului de aprovizionare
Managementul lanțului de aprovizionare (Supply Chain Management – SCM)

  • Provocări majore în SCM;
  • Identificarea factorilor de risc în cadrul lanțului de aprovizionare;
  • Particularități ale diferitelor tipuri și modele de lanțuri de aprovizionare.

Managementul performanței în SCM

  • Înțelegerea cadrului general de management și măsurare a performanței;
  • Înțelegerea conceptelor de bază folosite în Managementul și Măsurarea Performanței;
  • Analiza managementului performanței la nivel strategic, operațional și individual.

Exercițiu de grup: Identificarea de concepte și instrumente utilizate în managementul performanței

SCM în strategia de business – evaluare și măsurare

  • Creșterea eficienței lanțului de aprovizionare;
  • Value Chain Model;
  • Dezvoltarea strategiei de evaluare;
  • Arhitectura sistemului de management al performanței în departamentul de Aprovizionare -Logistică – analiza componentelor sistemului și a corelațiilor dintre acestea.

Sfaturi pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică folosind KPIs
Activitate de grup: Întrebări și răspunsuri; discuție liberă

  • 10 sfaturi pentru optimizarea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică;
  • Revizuirea materialelor de curs;
  • Folosirea în practică a template-urilor principale pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică;
  • Aplicarea în organizații a conceptelor învățate la curs.

Activitate de grup: Întrebări și răspunsuri; discuție liberă

INCLUZIUNIGo To Top Button

suport-de-curs

✔ Suport de curs
Participanții vor primi suportul de curs în format fizic și electronic, însoțit de notițele de curs în care se lucrează exercițiile, în format Excel.

resurse

✔ Resurse în domeniu
Participanții vor primi un set de resurse, care cuprinde template-uri personalizate pentru departamentul de Aprovizionare-Logistică, Arhitectura SMP, Starea Dorită de evoluție, Scorecard, Dasboard, Portofoliu de inițiative etc.

Abonament

✔ Abonament Premium 3 luni
Participanții vor avea acces la peste 7000 de exemple KPIs, vor putea accesa 38 de câmpuri de documentare și exporta 500 de KPIs documentați. De asemenea, aceștia vor avea acces la raportul „Top 10 KPIs în 2010” și, la alegere, un raport „Top 25 KPIs în 2010”.

Top 25 KPIs

✔ Top 25 KPIs pentru Logistică și Distribuție
Participanții vor primi o listă cu cei mai importanți Indicatori Cheie de Performanță, pentru domeniul Aprovizionare-Logistică.

PARTICIPANȚIGo To Top Button

La cursurile noastre au participat persoane din organizații ca:

hochland-logo
toyota-logo

Cine ar trebui să participe la curs?

Persoane din top/middle/low management
Cursul se adresează persoanelor care ocupă poziţii de Middle manager, team leader și profesioniști în logistică și supply chain care vor să-și mărească performanțele.

Specialiști în domeniul Aprovizionare-Logistică
Pentru persoanele care lucrează în domeniul aprovizionare-logistică, ocupând poziții de Manager al departamentului de Logistică, Specialist în Logistică, Coordonator al departamentului de Aprovizioanre-Logistică, este importantă obținerea unei recunoașteri a cunoștințelor în ceea ce privește managementul performanței în departamentul Aprovizionare-Logistică.

FACILITATORGo to top button

bleoca-cristina

Cristina Bleoca este specialist în domeniul achizițiilor și managementul lanțului logistic cu peste 10 ani de experiență managerială în domeniul aprovizionării și achizițiilor în companii din domeniul automotive și FMCG.

Cristina a coordonat departamente aflate în diferite niveluri de maturitate, de la punerea bazelor departamentelor de achiziții la administrarea unor perioade de creștere accelerată.

Experiența sa include formularea și implementarea de strategii, pentru dezvoltarea activității de management al furnizorilor, optimizarea activității logistice, a fluxului materialelor, cât și managementul stocurilor.

Stagiile de practică în companii din Germania și cooperarea cu echipe internaționale, cât și participarea la cursuri de pregătire în țară și în străinătate asigură o viziune amplă și diversificată asupra temelor abordate pe parcursul trainingului.

Cristina a absolvit cursurile Facultății de Științe Economice și ale Facultății de Studii Europene din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, pe care le-a completat cu stagii de practică în companii industriale și furnizoare de servicii din Germania – Kuka Schweissanlagen GmbH și IBM Global Services GmbH. Experiența sa profesională cuprinde roluri de coodonare a departamentului de aprovizionare – logistică din companii precum Eckerle România, Tchibo Brands și Heinrig Impex.

În calitate de colaborator Acumen Integrat, a susținut cursurile:

  • Managementul Performanței în departamentul de Aprovizionare-Logistică: KPIs, Scorecard și Dashboard
  • Abordarea strategică a proceselor de Aprovizionare-Logistică, Referințe

Cristina Bleoca deține o largă experiență în domeniul managementului furnizorilor. A început în anul 2003 să construiască un departament de achiziții în cadrul unei companii-furnizor de automobile, care a lucrat în România în sistem de împrumut. În anul 2008 a preluat departamentul logistic în compania de FMCG, Tchibo. În afară de Logistică, ea a construit în București un departament complet de achiziții. Din anul 2009, Cristina a construit un departament de achiziții în Gebr. Heinemann, una dintre cele mai mari companii în Travel retail din lume.

EXPERIENȚA DE ÎNVĂȚAREArrowToggle

Cursul „Managementul performanței în Aprovizionare-Logistică” oferă participanților un context al învățării practice, cu un nivel înalt de interactivitate, în care aceștia:

  • Aplică în mod direct conceptele învățate prin exerciții special concepute;
  • Analizează studii de caz și identifică soluții pentru provocările întâmpinate;
  • Utilizează template-uri pe care ulterior le pot personaliza pentru a răspunde propriilor nevoi organizaționale;
  • Contribuie cu propriile experiențe, împărtășindu-și bune practici din domeniu;
  • Fac parte dintr-un proces de autoevaluare desfășurat atât înaintea, cât și după terminarea cursului pentru a verifica cunoștințele dobândite.

EVALUAREArrowToggle

La finalul zilei, participanții primesc un test pentru a evalua cunoștințele dobândite la curs. Testul constă în 20 de întrebari, iar punctajul maxim ce poate fi obținut este de 20 de puncte. Pentru a primi diploma de recunoaștere a competențelor în acest domeniu, punctajul minim este de 10 puncte.

LOCAȚIEGo to Top button

Hotel Grand Plaza,
Calea Dorobanților 5-7, Sector 1,
București, România
(+4021) 201 5000
(+4021) 201 1888
reservations@hojoplaza.ro
http://www.hojoplaza.ro/

DATĂArrowToggle

20-21 noiembrie

Dată desfăşurare

6 noiembrie

Early bird

13 noiembrie

Dată limită înscrieri

INVESTIȚIEArrowToggle

  • Taxă participare:
    320 Euro + TVA*
  • Reduceri:
    280 Euro + TVA** înscrierea cu două săptămâni înainte de curs
    250 Euro + TVA*** înscrierea a doi sau mai mulți participanți din aceeași organizație/clienți Acumen Integrat

CONTACTArrowToggle

Contactaţi-ne pentru mai multe informaţii şi înscrieri!

Marius Mureșan
Specialist Relații Publice
Email: marius.muresan@acumen.ro
Telefon: +40 264 414 360
Mobil: +40 747 675 087

TESTIMONIALEArrowToggle

„Recomand acest curs oricui este dornic să știe unde se află în realitate și cum poate fi mai bun. Cursul Managementul Performantei în departamentul Aprovizionare-Logistica ajută, in primul rând, la conștientizarea nevoii de monitorizare a activității în scopul îmbunătățirii. Recomand celor cărora le pasă.”
Ion Gogoriță, Manager Logistică, Toyota Material Handling Romania

„Pentru cei care au deja stabilite obiectivele generale ale firmei este un curs aprofundat, bazat pe discuții libere, unde se împărtășesc experiențe. Cea mai importantă este experiența împărtășită de ceilalți participanți, care te ajută în timpul cursului să înțelegi conceptele și practic.”
Alexandra Dobra, Economist, Retrasib

„Managementul Performanței în departamentul Aprovizionare-Logistică este un curs cu informații utile și ușor de aplicat.”
Mihai Cepoiu, Manager Logistica si Achizitii, NextCity

„Cursul contine foarte multe informații folositoare și aș mai participa la înca unul.”
Elena Dinescu, Consilier Economic, Retrasib

„A fost un curs facilitat într-o manieră profesionistă și a conținut multe informații utile.”
Simona Larion, Coordonator Transport, Duvenbeck

„Cursul acesta oferă o balanță optimă între concepte și metodologie de lucru pe de o parte, combinată cu experiențele practice și operaționale oferite de participanți și trainer, astfel că fiecare poate dezvolta un set de măsuri pentru optimizarea beneficiilor viitoare ale organizației. Foarte important este însa și faptul că acestea trebuiesc revizuite continuu, pentru a fi de folos în luarea deciziilor.”
Ludovic Kiss, Manager Logistica si Planificare, Hochland Romania SRL

RESURSEArrowToggle

literatura-logo
Literatură de specialitate recomandată
O parte din literatura recomandată pentru acest curs este prezentată mai jos. Mai multe resurse sunt primite de participanți sub forma incluziunilor de curs:
http://www.nipponexpress.com/ir/library/annual/2013/#page=33
http://www.cognizant.com/InsightsWhitepapers/Performance-Management.pdf

FAQsArrowToggle

1. Ce rol joacă managementul performanței în departamentul de logistică?

Managementul performanței are un rol foarte important în departamentul de logistică – nu doar reducerea costului asigură performanța în aprovizionare- logistică, dar și realizarea unei balanțe optime, a unui echilibru între relația cu furnizorii și rezultatele obținute în urma colaborării cu ei.

2. Care sunt cele mai importante tipuri de activități ale departamentului de aprovizionare-logistică?

Indiferent de tipul de business, principalele activități din departamentul de aprovizionare-logistica sunt cele de aprovizionare de marfă/materii prime, managementul relației cu furnizorii și managementul stocurilor. În funcție de profilul companiei și de strucura departamentală, la aceasta se poate adăuga și activitatea de distribuție.

3. Cum intru în posesia materialelor de curs sau a incluziunilor?

Fiecare participant va primi prin email incluziunile în timp de 3 zile de la finalizarea cursului.
Accesul la site-ul www.indicatorideperformanta.ro, timp de 1 lună va fi acordat începând cu a doua zi după finalizarea cursului.

4. Există și alte materiale utile pe care le pot utiliza pentru pregătirea mea profesională continuă?

În urma cursului, fiecare participant va primi un document cu literatura de specialitate recomandată. Pe lângă aceste articole, cărți și rapoarte de cercetare, participanții pot citi articole pe teme relevante în cadrul blogului: indicatorideperformanta.ro/blog

5. Poate participa o altă persoană la curs, în locul celei înscrise?

Dacă după înscrierea la curs, persoana se află în imposibilitatea de a mai participa, aceasta poate delega o altă persoană pentru participare, fără a se plăti o altă taxă.

Data

20 – 21 Noiembrie

Locație

Hotel Grand Plaza,Calea Dorobanților 5-7, Sector 1, București, România

Taxă de participare

320 Euro + TVA*

Reduceri

280 Euro + TVA**
250 Euro + TVA***

Cazare

La curs se asigură toate materialele necesare, prânzul, pauzele de cafea, dar cazarea nu este inclusă în taxa de participare. Pentru tarife preferenţiale la cazare, vă rugăm să ne contactaţi.

Persoană de contact

Marius Mureșan
Specialist Relații Publice
Email: marius.muresan@acumen.ro
Telefon: +40 264 414 360
Mobil: +40 747 675 087

Contactaţi-ne
Doresc să fiu contactat pentru mai multe informaţii

Nume*
E-mail*
Telefon
Subiect*
Mesaj*

Broșură Curs

catalog-de-cursuri

Testimoniale

“Dacă ești preocupat constant să cuantifici contribuția marketing-ului la rezultatele companiei, acesta e cursul pe care trebuie să-l urmezi. Aici vei găsi instrumentele pe baza cărora vei reuși nu doar sa crești performanța departamentului tău, dar și să o evaluezi concret.”

Rada Teiosanu, Marketing Manager, Brinel

NOUTĂȚI