LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Cursuri » Cursuri Interne » Managementul Performanței în Marketing: Indicatori de Performanță, Scorecard și Dashboard

Managementul Performanței în Marketing: Indicatori de Performanță, Scorecard și Dashboard

Management-Intercultural1 Management-Intercultural2 Management-Intercultural3 Management-Intercultural4 Management-Intercultural5

INTRODUCEREIntroducere curs

Cursul este structurat ca un program interactiv care se desfășoară pe parcursul unei zile. Acesta urmăreşte ca participanţii să cunoască sistemul structurat de managementul performanţei al departamentului de marketing, cu ramificaţii la nivel strategic, operaţional sau individual, să reuşească să optimizeze operaţiile departamentului de marketing, să înţeleagă complexitatea utilizării indicatorilor de performanţă în marketing.

BENEFICIIGo Top Button

  • Cunoașterea sistemului de managementul performanței;
  • Înțelegerea rolului instrumentelor de managementul performanței: Starea Dorită de Evoluție și Harta Strategiei departamentului de marketing;
  • Cunoașterea indicatorilor cheie de performanță incluși într-un Scorecard, respectiv Dashboard de performanță a departamentului de marketing;
  • Propunerea de inițiative de îmbunătățire care să fie incluse în portofoliul de inițiative specifice departamentului de marketing;
  • Identificarea rolului Balanced Scorecard.

Obiective de învățare
La finalul cursului veți putea să:

  • Utilizați Indicatorii Cheie de Performanță în marketing;
  • Analizați managementul performanței la nivel strategic, operațional și individual;
  • Aplicați în practică principalele instrumente folosite pentru managementul performanței în marketing: analiza SWOT, matricea BCG, Hărțile de poziționare;
  • Dezvoltați un catalog de KPIs specifici pentru Marketing;
  • Utilizați Marketing Dashboard ca instrument esențial al managementului performanței operaționale în cadrul organizației.

AGENDĂGo to top button

agenda

Managementul performanței în marketing

Provocări și aspecte cheie ale îmbunătățirii performanței în departamentul de marketing

  • Înțelegerea cadrului general de management și măsurare a performanței;
  • Analiza managementului performanței la nivel strategic, operațional și individual;
  • Aplicarea principalelor instrumente folosite pentru managementul performanței în Marketing: analiza SWOT, matricea BCG (Boston Consulting Group), hărțile de poziționare.

Mind Mapping: Provocări majore în activitățile departamentului de Marketing (brainstorming).

Dezvoltarea unui sistem de management al performanței în departamentul de marketing
Simulare: Utilizarea practică a unui sistem de management al performanței bazat pe Balanced Scorecard.

  • Abordare integrată a managementului performanței în departamentul de Marketing: de la strategie la rezultate;
  • Arhitectura sistemului de management al performanței în departamentul de Marketing – analiza componentelor sistemului și a corelațiilor dintre acestea;
  • Marketing Scorecard – componentă esențială a sistemului de management al performanței în departamentul de Marketing.

Studii de caz: Întâlnirea de monitorizare a performanței în departamentul de Marketing și stabilirea inițiativelor de îmbunătățire.

Indicatorii Cheie de Performanță (KPIs) și Marketing Dashboard
Exercițiu de grup: Identificarea celor mai importanți 5 KPIs pentru procesul de Marketing.

  • KPIs – instrumente de măsurare a performanței;
  • Dezvoltarea unui catalog de KPIs pentru Marketing: selecția, documentarea și comunicarea indicatorilor;
  • Marketing Dashboard – instrument esențial al managementului performanței operaționale în cadrul organizației.

Activitate de grup: Analiza unui exemplu completat de Marketing Dashboard.

Sfaturi pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Marketing folosind KPIs

  • Sfaturi pentru optimizarea performanței departamentului de Marketing;
  • Revizuirea materialelor de curs;
  • Folosirea în practică a template-urilor principale pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Marketing;
  • Aplicarea în organizații a conceptelor învățate la curs;
    Întrebări și răspunsuri; discuție liberă.

INCLUZIUNIGo To Top Button

Managemetul-Performantei-in-Marketing

✔ Suport de curs
Participanții vor primi suportul de curs în format fizic și electronic, însoțit de fișele de lucru utilizate pe durata cursului.

luna

✔ Abonament Premium 1 lună
Participanții vor avea acces la peste 7000 de exemple KPIs, vor putea accesa 38 de câmpuri de documentare și exporta 500 de KPIs documentați.
De asemenea, aceștia vor avea acces la raportul „Top 10 KPIs în 2010” și, la alegere, un raport „Top 25 KPIs în 2010”.

alte-resurse

✔ Alte resurse
Participanții vor primi Infograficul despre Indicatori Cheie de Performanță, realizat de către The KPI Institute, care prezintă succint bune practici în lucrul cu indicatorii.

PARTICIPANȚIGo To Top Button

Cine ar trebui să participe la curs?

Persoane interesate de managementul performanței
Cursul se adresează persoanelor interesate de măsurarea și evaluarea performanţei în departamentul de marketing și care doresc să înţeleagă atât structura unui sistem de managementul performanței în domeniu, cât și caracteristicile acestuia. Unul dintre principalele beneficii ale acestui curs este oportunitatea de a învăța de la experţi în domeniu despre modalităţile de dezvoltare a unui sistem de management în marketing. Cursul se bazează pe oferirea de exemple, studii de caz și exerciții practice, ce formează o experiență unică de învățare.

Persoanele din top/middle/lower management
Persoanele din top/middle/lower management, indiferent de domeniul de expertiză, interesate de măsurarea și evaluare a performanței, dar și de descoperirea unei abordări structurate și de bune practici în implementarea unui sistem de management al performanței pentru departamentul de marketing. Cursul asigură înțelegerea instrumentelor și resurselor necesare pentru implementarea cu succes a unui astfel de sistem. Oportunitatea de networking și împărtășirea experiențelor din cadrul propriilor organizații reprezintă o experiență de învățare foarte utilă pentru participanţi.

Specialiști în marketing
Cursul oferă directorilor, managerilor, coordonatorilor sau specialiştilor de marketing responsabili de măsurarea performanţei în departamentul de marketing, posibilitatea de a optimiza operaţiile acestui departament şi să înţeleagă complexitatea utilizării indicatorilor de performanţă în marketing. Pornind de la procesele și instrumentele deja utilizate, participanții se pot întoarce în organizații cu o viziune mult mai clară despre cum ar trebui să funcționeze un sistem de management al performanței și cum pot îmbunătății arhitectura existentă.

FACILITATORArrowToggle

mone-sorina

Sorina Mone este un profesionist cu peste 5 ani de experiență în domeniul managementului și al marketingului, în prezent este Marketing Manager al uneia dintre cele mai mari companii de servicii IT din Transilvania.Deține o experiență de lucru cu organizații mari precum și start-up-uri, din industrii variate, complementată de activitatea din domeniul academic (doctorat în Marketing obținut în 2013) și experiența internațională.

Sorina a efectuat un stagiu de pregătire la Institutul de Marketing Internațional al Universității de Business din Viena și a făcut parte din echipa internațională care a dezvoltat portalul www.smartKPIs.com.

În calitate de colaborator Acumen Integrat a susținut cursurile Indicatori Cheie de Performanță: Măsurare, învățare, optimizare (2011, 2012), Managementul Performanței în Marketing: KPIs, Scorecard și Dashboard (2010), Implementarea unui sistem de management al performanței bazat pe Balanced Scorecard.

Domenii de training

  • Indicatori de performanță;
  • Managementul performanței în marketing;
  • Implementarea unui sistem de managementul performanței bazat pe Balanced Scorecard.

Abilități și Expertiză

  • Marketing;
  • Management de proiect;
  • Managementul performanței.

EXPERIENȚA DE ÎNVĂȚAREgo-to-top-button

Cursul „Managementul Performanței în Marketing: Indicatori de Performanță, Scorecard și Dashboard” oferă participanților un context al învățării experiențiale, cu un nivel înalt de interactivitate, în care aceștia:

  • Aplică în mod direct conceptele învățate cu ajutorul exercițiilor;
  • Analizează studii de caz şi interpretează rezultatele;
  • Contribuie cu propriile experiențe, împărtășindu-și bune practici din domeniu;
  • Fac parte dintr-un proces de evaluare pentru a verifica cunoștințele dobândite.

EVALUAREgo-to-top-button

La finalul zilei, participanții primesc un test de evaluare a cunoștințelor dobândite la curs. Testul constă în 20 de întrebări, iar punctajul maxim ce poate fi obținut este 20 de puncte. Pentru a primi diploma de recunoaștere a competențelor în acest domeniu, punctajul minim este de 10 puncte.

CONTACTArrowToggle

Contactaţi-ne pentru mai multe informaţii şi înscrieri!

Marius Mureșan
Specialist Relații Publice
Email: marius.muresan@acumen.ro
Telefon: +40 264 414 360
Mobil: +40 747 675 087

TESTIMONIALEArrowToggle

„Dacă eşti preocupat să cuantifici contribuţia marketingului la rezultatele companiei, acesta e cursul pe care trebuie să-l urmezi. Aici vei găsi instrumentele pe baza cărora vei reuşi nu doar să creşti performanţa departamentului tău, dar şi să o evaluezi concret.”
Rada Teioşanu, Fost Marketing Manager | Brinel

RESURSEArrowToggle

În curs de desfășurare.

FAQsArrowToggle

1. Care este valoarea adăugată oferită de acest curs?

Înțelegerea sistemului structurat de managementul performanţei al departamentului de marketing şi evaluarea în mod corect a performanţei acestuia reprezintă câteva dintre avantajele participării la acest curs. Participanţii au posibilitatea de a împărtăşi experienţe şi bune practici în cadrul activităţilor de grup şi a exerciţiilor.

2. Cum intru în posesia materialelor de curs sau a incluziunilor?

Fiecare participant va primi prin email incluziunile în timp de 3 zile de la finalizarea cursului.
Accesul la site-ul www.indicatorideperformanta.ro, timp de 3 luni va fi acordat începând cu a doua zi după finalizarea cursului.

3. Este necesară o pregătire înainte de participarea la curs?

Participarea la curs nu este restricționată de pregătirea în prealabil sau de cercetare în domeniu. Prima sesiune din cadrul cursului este dedicată introducerii conceptelor de bază și familiarizării cu acestea, asigurând o bază comună de cunoștințe tuturor participanților.

4. Există și alte materiale utile pe care le pot utiliza pentru pregătirea mea profesională continuă?

Ca follow-up al cursului, fiecare participant va primi acces la o serie de resurse relevante în domeniu. Materialele puse la dispoziție, linkurile disponibile la fiecare sesiune de curs, dar și linkurile adiționale către resurse recomandate de citit reprezintă suficiente oportunități de învățare, care să asigure o pregătire continuă. De asemenea, pentru menținerea la zi cu noutățile din domeniul managementului performanței, se recomandă accesarea blogului: www.indicatorideperformanta.ro/blog

5. Poate participa o altă persoană la curs, în locul celei înscrise?

Dacă după înscrierea la curs, persoana se află în imposibilitatea de a mai participa, aceasta poate delega o altă persoană pentru participare, fără a se plăti o altă taxă.

Testimoniale

„Înainte de participarea la cursul organizat de Acumen știam că este importantă performanța în cadrul unei companii, dar pe parcursul modulelor de curs am constatat că există metode de a cuantifica și a standardiza conceptul de performanță, pornind de la obiectivele strategice ale companiei […]. Cred că PGS ar trebui să implementeze un sistem complet pentru gestionarea performanței, care să cuprindă toate departamentele, activitățile și punctele de lucru, iar cursul oferit de Acumen reprezintă un bun start pentru aceasta.”

Anca Gavrilă, Inspector Resurse Umane, Green Sofa

NOUTĂȚI