LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Indicatori Cheie de Performanta » Indicatori Cheie de Performanță – leading versus lagging

Indicatori Cheie de Performanță – leading versus lagging


Indicatori Cheie de Performanță

Indicatorii Cheie de Performanţă (KPIs) reprezintă un concept de bază în managementul performanţei, aflându-se în strânsă legătură cu obiectivele definite la nivel operaţional, strategic sau individual, pe baza cărora performanţa este monitorizată şi evaluată. Un indicator devine indicator cheie în momentul în care acesta este selectat şi considerat relevant unei arii în care se doreşte atingerea unui anumit rezultat.

În scopul selectării, analizării şi utilizării lor, indicatorii cheie pot fi clasificaţi în diverse tipologii, printre care şi perechea leading şi lagging KPIs. Cunoscută şi sub denumirea de „indicator de avertizare”, sau „indicator de anticipare”, noţiunea de leading KPI (tr. indicator conducător) face referire la acei indicatori de performanţă care măsoară aspectele ce pot genera valoare în viitor (de exemplu, # Nivelul de implicare a angajaţilor, # Idei inovatoare).

De cealaltă parte, conceptul de lagging KPI (tr. indicator condus), cunoscut şi drept „indicator de întârziere”, se referă la indicatorii care privesc înapoi, asupra performanţei înregistrate în trecut (de exemplu, $ Profitul, $ Valoarea vânzărilor). Astfel, în timp ce indicatorii de avertizare reprezintă un tip de indicatori care influenţează rezultatele, previzionând performanţa (bună sau slabă), indicatorii de întârziere sunt variabile ce reflectă performanţa ulterior.

De notat este faptul că, în funcţie de context, un indicator poate fi atât de întârziere, cât şi de avertizare. Drept exemplu în acest sens:

  • % Satisfacţia angajaţilor este un indicator de avertizare pentru îmbunătăţirea proceselor şi rezultatelor financiare, dar poate totodată fi un indicator de întârziere în ceea ce priveşte politicile şi procesele de resurse umane;
  • $ Profitul este un indicator de avertizare pentru viitoarele investiţii în cursuri de formare, dar şi un indicator de întârziere ce reflectă rezultatele financiare înregistrate.

Recomandări
Profită şi înscrie-te la cursul „Certificare Profesională Indicatori Cheie de Performanţă” (11-13 iunie 2014, Bucureşti) pentru a dobândi competenţele necesare utilizării KPIs şi pentru a obţine la finalul cursului diploma de certificare profesională în utilizarea KPIs conform Cadrului de Management al Indicatorilor Cheie de Performanţă al The KPI Institute.

Beneficiile participării:

  • Perspective de învăţare de la cel mai amplu proiect de cercetare pe KPIs;
  • Înţelegerea imaginii de ansamblu a KPIs în context strategic şi analitic;
  • Exersarea utilizării KPIs în studii de caz şi exerciţii aplicate;
  • Acces la resurse şi instrumente relevante pentru subiect;
  • Recunoaştere profesională pe baza compeţentelor obţinute în urma certificării.

Detalii şi înscrieri curs:
http://www.indicatorideperformanta.ro/premium/training/bucuresti-curs-certificare-profesionala-indicatori-cheie-de-performanta-47.html

Sursă imagine:
http://www.freeimages.com/photo/1152453

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI