LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Noutăți » Întâlnirea de revizuire a performanței

Întâlnirea de revizuire a performanței


Intalnirea de revizuire a performantei

În domeniul Managementului Performanței, întâlnirea de revizuire a performanței, conceptualizată de către Robert Bacal în cartea sa A Briefcase Book, reprezintă procesul prin care un angajat și managerul său se întâlnesc pentru a colabora și a discuta diferite aspecte legate de performanță, ca de exemplu măsura în care angajatul și-a atins obiectivele. Totodată, întâlnirea ajută la depășirea situaților dificile care se pot ivi pe parcurs. Acest tip de întâlnire este cunoscut în organizații și sub numele de întâlnirea de evaluare a performanței. De regulă, aceasta are loc o dată pe an, având scopul de a analiza evoluția unui angajat în decurs de un an, oferind o perspectivă clară asupra acesteia.

Pe lângă întâlnirea anuală de evaluare a performanței angajaților, de-a lungul anului, pot avea loc întâlniri mai scurte de revizuire a performanței. Acestea au rolul de a preveni ca problemele minore legate de performanță să se transforme în probleme majore, deoarece cu cât o problemă persistă mai mult, cu atât ea este mai greu de rezolvat. Astfel, aceste întâlniri mai frecvente de revizuire a performanței asigură un grad mai mare de reușită și atestă orientarea înspre performanță, comparativ cu întâlnirea anuală.

Întâlnirile care vin să completeze întâlnirea anuală de revizuire a performanței se pot desfășura în diverse cadre. Acestea pot fi spontane, stabilite dinainte, și pot consta chiar și într-un prânz luat împreună cu managerul. Principala caracteristică a acestor scurte întâlniri de evaluare a performanței este gradul mai mare de flexibilitate și faptul că au loc într-un cadru mai informal. Acest lucru facilitează purtarea unei discuții libere care să permită identificarea adevăratelor probleme și a celor mai potrivite soluții pentru rezolvarea lor.

Dintre toate componentele sistemului de management al performanței, întâlnirea de evaluare a performanței are cele mai mari șanse de a crea o stare de stânjeneală și inconfort, dacă nu este gestionată adecvat de către manageri. Pentru a evita asemenea situații, managerii trebuie să înțeleagă scopul și principalele obiective ale unei astfel de întâlniri, menită să fie productivă și benefică pentru ambele părți.

Urmărirea unui plan stabilit dinainte în cadrul unei întâlniri de revizuire a performanței reprezintă o abordare simplistă și impersonală care nu va aduce rezultate. Fiecare organizație ar trebui să adapteze modul de desfășurare a acestor întâlniri în funcție de misiunea, viziunea și valorile sale. Acest lucru nu exclude faptul că există anumite principii generale, care pot fi aplicate pentru orice întâlnire de revizuire a performanței. Aceste principii universal valabile pot facilita eficientizarea la maximum a întâlnirii, menținând un nivel ridicat de confort. Principiile de gestionare a întâlnirilor de revizuire a performanței presupun următoarele:

  • Chiar dacă managerii înțeleg în totalitate care este scopul întâlnirii, acest lucru nu este suficient. Angajații trebuie să aibă la rândul lor o perspectivă clară asupra scopului întâlnirii.
  • Totodată, este important să se traseze o perspectivă clară încă de la început, iar aceasta să sublinieze faptul că atât înainte, cât și în timpul întâlnirii și după aceasta, managerii urmăresc să colaboreze cu angajații și nu să îi sancționeze.
  • De asemenea, trebuie să se aibă în vedere faptul că întâlnirea de revizuire a performanței se adresează angajatului. Astfel, acesta este cel care ar trebui să vorbească cel mai mult în timpul întâlnirii. În caz contrar, angajatul trebuie încurajat să se implice activ în discuție.
  • Nu în ultimul rând, ambele părți trebuie să respecte politicile companiei, pentru ca procesul de revizuire să fie util atât pentru manager, cât și pentru angajați. Acest lucru este posibil doar prin intermediul unei abordări deschise.

Pentru a avea o perspectivă generală clară asupra principiilor enumerate mai sus, cel mai important aspect de luat în calcul, și pe care acestea sunt fondate, este comunicarea. Aceasta este bivalentă: spre angajați, bazată pe o informare completă și corectă, respectiv dinspre angajați, care implică ascultare activă și luarea de decizii în funcție pe feedbackul primit de la angajați.

Referințe:

Sursa imaginii:

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI