LIMBA

ro

en

URMĂRIȚI-NE PE

Acumen Integrat » Noutăți » Pofilul Specialistului de Marketing în 2016

Pofilul Specialistului de Marketing în 2016


Pe 20 septembrie Revista Biz a organizat conferința Best Marketing Cluj, unde au participat atât specialiști, cât și pasionați de marketing. Am fost și noi prezenți la eveniment, alături de partenerul nostru The KPI Institute în calitate de parteneri media și întrucât am aflat multe lucruri interesante, ne-am decis să împărtășim cu voi o parte dintre ele.

Evenimentul a debutat cu Marta Ușurelu, redactor-șef Revista Biz, care a prezentat pe baza experienței acumulate în organizarea evenimentelor adresate persoanelor ce activează în domeniul marketingului, profilul specialistului de marketing în 2016. Am creat un mic infografic care ilustrează principalele trăsături ale specialistului de marketing în 2016. Marta, a evidențiat totodată rapiditatea cu care se schimbă persoanele ce ocupă astfel de posturi, un semn de întrebare fiind de ce unii specialiști de marketing preferă să părăsească de tot domeniul.

Pofilul Specialistului de Marketing în 2016

De la Mugur Pătrașcu (Screen Native) am aflat că noul marketing nu este doar digital marketing și că în prezent marketingul este influențat foarte mult de oameni, lucru aprope inexistent în marketingul anilor 2000. Datorită influenței mare a consumatorului în procesul de marketing, este esențial să înțelegem consumatorul prin perspectiva produselor. Pentru a evalua randamentul performanței în marketing, Mugur ne recomandă să ne concentrăm asupra a patru direcții:

  • Empatie;
  • Abordare laterală;
  • Comunitate;
  • Utilitate.

Banca Transilvania a conturat un profil al consumatorului de servicii bancare. Clienții caută inițial informații despre bancă și serviciile oferite de pe un smartphone, urmând să aprofundeze căutarea și de pe un computer. Așadar prezența online trebuie să fie foarte puternică, să ofere clienților cât mai multe informații, iar toate acestea trebuie adaptate pentru dispozitivele mobile.

De la Cristina Berdea, manager vânzări online, Farmec, am aflat cât de important este să acorzi atenție ustensilelor de urmărire a prezenței online precum Google Analytics și Google Adwors. Pentru Farmec, această monitorizare atentă, a dus la crearea și lansarea unui nou produs de succes: crema delipatoare pentru bărbați.

Sorin Psatta ne-a purtat în culisele campaniei de succes de promovare a pateului Antrefrig, campanie câștigătoare a premiului Effie.

Monica Jitariuc de la MSLGROUP The Practice ne-a demonstat cât de importante sunt încrederea, deschiderea și creativitate pentru succesul unei campanii de marketing, în timp ce Iulian Pădurariu, co-fondator și CEO Pony Car sharing, ne-a povestit despre curba lui Gauss și comportamentul pentru early-adopters și late-adopters. Astfel, early-adopters nu vor avea așteptarea de a beneficia de un produs perfect, dar vor oferi feedback pentru îmbunătățirea acestuia. Un astfel de comportament este de mare folos pentru orice om de afaceri.

Lorand Balinț este director marketing pentru Federația Română de Handbal și a încheiat evenimentul Best Marketing Cluj. De la el am aflat cum poate fi făcut marketing în sport și cum cu multă pasiune, creativitate și curaj un sport ce se află la finalul topurilor preferințelor românilor, poate genera nenumărate sentimente pozitive și autentice.

Fără doar și poate, marketingul este un domeniu care evoluează constant datorită tehnologiilor ce ne înconjoară și este esențial să ținem pasul cu aceste tendințe.

Adăugați un comentariu

Adresa Dvs. de email nu va fi publicată.Câmpurile marcate cu asterisc (*) sunt obligatorii.

*

NOUTĂȚI